Fully charged again - Reisverslag uit Holopaw, Verenigde Staten van Lize - WaarBenJij.nu Fully charged again - Reisverslag uit Holopaw, Verenigde Staten van Lize - WaarBenJij.nu

Fully charged again

Door: Lize

Blijf op de hoogte en volg Lize

01 Juli 2014 | Verenigde Staten, Holopaw

Ja hoor, weer helemaal opgeladen afgelopen weekend voor deze nieuwe groep kids!

Afgelopen weekend naar Universal Citywalk geweest, een massale uitgaansplek met clubs, bars, attracties e.d. We waren allemaal super opgetogen dat de vorige groep kinderen vertrokken is dus de avond kon sowieso niet meer stuk hahaha.
De cocktails daar zijn wel een stukje duurder maar nog steeds redelijk goedkoop, zo'n 5 euro per stuk en bijvullen kost 4 euro. We waren al vrij snel aangeschoten omdat we zo moe waren van afgelopen week dus het feest was al snel op gang. We zijn eerst alles daar gaan bekijken voor we besloten ergens binnen te gaan, de hele plek is zo groot. Na een uurtje of twee vroeg ik één van mijn teamleiders even op te letten omdat ik nog even een nieuw drankje wilde gaan halen maar toen ik terug kwam met mijn drankje was iedereen als sneeuw voor de zon verdwenen. Paniek, zou je zeggen. Maar ik vond het niet zo heel erg, ben rond gaan lopen en alles nog eens op mijn gemakje gaan bekijken, met heel wat Amerikanen geouwehoerd haha. Één van hen had het over de gay parade in Amsterdam waar ie graag hen wilde, wist niet dat Amerikanen daar weet van hadden. Anyway, na heel wat rondslenteren uiteindelijk de rest maar eens gaan zoeken en ik kon ze niet vinden. Ben toch maar naar de klantenservice gegaan of ze me konden helpen maar omdat ik >18 ben konden ze niets doen, blegh toen voelde ik wel even een bummer. Ben op een gegeven moment zelf maar een club binnen gegaan en gelukkig waren ze daar, goed gegokt haha.De hele nacht gedanst en lekker gegeten bij de barretjes daar, echt een super leuke avond gehad.
Één van mijn collega's is er constant op uit om te scoren met iemand, hij heeft het eerst onder de meiden in onze groep geprobeerd maar dat was geen succes voor hem haha dus probeert ie het nu maar opstap. Moet nog steeds lachen als ik er aan denk, hij is echt zo'n stereotype daarvoor ook. Wil zijn armbandjes die we krijgen van de kids niet dragen omdat hij daardoor niet egaal bruin wordt.. Ik proest het hier nog steeds uit haha! Hij vroeg mij of ik niet iets wilde zoeken hier maar nee haha daar heb je niks aan zo voor een paar maanden of voor een avondje. Hij vond juist dat je hier uit je dak moet gaan als je ver weg van huis bent en hij heeft zelf thuis een meisje zitten, dus we hadden er een discussie over maar goed, zo'n discussie win ik toch nooit van dat soort mensen haha. Ik mag hem hoor, daar niet van, maar ik vind dat niet echt een juiste mentaliteit.

Overal hier (vooral als je gaat uit eten) betaal je een behoorlijke fooi voor de barbedienden en de obers e.d., maar toen we even ergens iets gingen eten wilde ik die ober echt niets geven. Hij was zo irritant, kwam om de paar minuten vragen of we nog iets wilde en wist maar niet van ophouden. Ik snap het ergens wel, obers hier verdienen echt bijna niks en moeten het hebben van de fooi, maar dit ging wel heel erg ver. Ik hoorde van wat Amerikanen die ik heb gesproken dat sommige obers zelfs helemaal geen loon krijgen en dat zij het moeten doen van de fooi.. Weard!!

Gisteren had ik voor de eerste keer een beetje heimwee na het skypen met wat vrienden en fam, ben toch wel heel blij als ik weer terug ben in ons kikkerlandje! Niet omdat ik het hier niet naar mijn zin heb, integendeel, ik heb gewoon heel veel om naar uit te kijken als ik terug naar huis vlieg :-)

De kinderen deze week zijn allemaal voorafgaande jaren al hier geweest dus het is moeilijker ze te motiveren voor de verschillende activiteiten maar ze werken op zich goed mee, het zijn stuk voor stuk lieve kids en we hebben er deze week geen tussen zitten die voor problemen zorgen. Vannacht moeten ik en een collega van me op survival met ze, nog dieper de jungle in en slapen in tenten, zelf kampvuur maken e.d. Best leuk hoor! Maar die muggen hier.. Oh ik word er echt simpel van! De muggenspray helpt amper omdat er zoveel zijn!

Gisteren ook mijn diploma uitreiking via skype bijgewoond dankzij een vriendinnetje, superrrrr fijn!! En wat een fantastische woorden had mijn oude mentor voor me :-) Was er helemaal door ontroerd! Besef meer dan eens hoe hard ik er voor gewerkt heb de afgelopen jaren en hoe goed mijn leven is. Ben echt heel erg blij! Ze zeggen dat je soms tot bepaalde inzichten komt als je een hele tijd ver weg van huis bent en alles vanaf een afstandje bekijkt, ik heb dat niet echt. Ik besef me gewoon heel erg hoe goed ik het heb thuis en dat ik me heel gelukkig mag prijzen met zulke fantastische mensen om me heen!

Al met al dus een hele fijne start van de week, aanstaande vrijdag is het Onafhankelijksheidsdag (4 juli) en dat wordt één groot feest! We gaan met de kinderen naar het strand of naar een meer om naar het vuurwerk te kijken en gaan ook daar feesten, heel erg leuk! Een beetje heimwee nu wel naar huis, maar alles gaat hier nog helemaal goed! Alles super met de collega's, lieve kids deze week, een beetje te warm maar goed te doen en een goed humeur!

Liefs x

  • 02 Juli 2014 - 10:24

    Annelieswinkelmolen:

    hoyLize,Heb je verslag weer met plezier gelezen.Wat doe je daar veel ervaringen op die je later van pas zullen kommen!Op de foto met die krokodil straal je helemaal.Geniet nog van je verblijf in de States .Heel veel liefs en knuffels van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lize

- Studente Pedagogiek - 22 jaar -I don't need a ring around my finger to make me feel complete - Levensgenieter - Dromer - Boekenworm - Nerd

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 6622

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 07 Augustus 2014

Summercamp!

Landen bezocht: