Awards - Reisverslag uit Holopaw, Verenigde Staten van Lize - WaarBenJij.nu Awards - Reisverslag uit Holopaw, Verenigde Staten van Lize - WaarBenJij.nu

Awards

Door: Lize

Blijf op de hoogte en volg Lize

14 Juni 2014 | Verenigde Staten, Holopaw

Zo, de eerste week zit er zo goed als op. Dadelijk om 10.00 de kids uitzwaaien en morgen komt een nieuwe groep. Vanavond ook eindelijk opstap.. Yeah, ik kan een uitstapje wel gebruiken! We gaan vanavond uit in Melbourne, zo'n half uur rijden van hier. Ik kan wel een biertje gebruiken in ieder geval!

Wat een week, wat een week. Ik heb echt zo ontzettend veel gelachen met de kids. Er zijn hier enkele Spaanse kids met wie ik veel contact heb, oh wat heb ik gisteren gelachen. Ze waren me al de hele week aan het pesten met de vorige verloren finale van het WK, dus je raad het al: Nu was het mijn beurt na de 5-1 overwinning! Ik baal wel als een stekker dat ik nu met het WK niet in NL ben en de wedstrijden niet kan kijken, maar ik ga proberen om ze terug te kijken. Anyway, we spelen hier dus veel maffia. Laura, één van de Spaanse meisjes, deed ook mee en ik heb samen met de meiden eerst een yell-nummer voor 'Holland is the best' gezongen voor ik haar eruit stemde, hahahaha. Ik kreeg uiteraard de kieteldood terug, maar dat was het zeker waard!

Gisteren avond een énorm watergevecht gehad met alle 38 kids. Elke vrijdag avond is pranknight, de jongens tegen de meiden. De jongens hadden waterballonnen en de meiden konden natuurlijk niet achter blijven. Uiteindelijk was ik de pineut en werd ik door wat mannelijke collega's vastgehouden terwijl de kids een ton met ijs en water over me heen gooiden, daarna werd ik in het meer waar de krokodil in zwemt gegooid. Smeeeerig water, maar wat heb ik gelachen haha!
Na een uur of twee van vliegende waterflesjes en waterballonnen, ging de leiding waar ze het water haalden kapot. Oeps.. Want al onze supervisors waren er niet. Het water spoot omhoog tegen het elektriciteitskastje. We hebben de kids onmiddellijk naar de slaapzalen gestuurd omdat we bang waren voor enorme kortsluiting en één van de medewerkers van de ranch gebeld. Die kwam meteen maar het bleek dat al ons water over heel het kamp nu niet meer werkten. Geen WC's, geen douche, niks. Het was een enorme klus om alle kids rustig te krijgen en toen bleek ook nog eens dat één van de autistische kids niet zindelijk kon zijn als er veel spanning heerste en die liet boodschap 2 tot vier keer toe lopen. Konden wij opruimen. Dat was wel echt smerig, maar het hoort er bij. Sommige collega's wilden het niet doen maar ik snap dat niet, het blijven kids en dit soort ongelukjes gebeuren ook. Dus ik en twee anderen hebben haar geholpen. Rond 23.00 was het eindelijk rustig en hebben we iedereen het bed in gekregen. Ik was zó moe! Onder de collega's zijn hier en daar al kleine irritaties aan het ontstaan maar ook dat hoort erbij, met elkaar werken is iets anders dan onze vrije tijd en iedereen heeft verschillende visies op hoe je de kids benaderd. Zo was ik bijvoorbeeld niet geamuseerd van het feit dat sommige kids pas 10 zijn, graag wilde slapen terwijl mijn collega's nog lol hadden met wat 15-jarigen. De bedtijd is 22.00u hier, maar het was toen inmiddels al zo laat. Wat uitloop is prima, maar te laat is ook niet goed. De één is wat strenger met de kids en de ander wil zijn/haar beste vriend zijn, dus iedereen is nu zoekende hoe we op een passende manier op één lijn met elkaar kunnen liggen.

Al met al super leuke dagen. Ik heb van veel kids vriendschapsarmbandjes gekregen en hele lieve briefjes, die heb ik hier geüpload. Ik was er heel blij mee, als de kids een super week hebben gehad dan hebben wij ons werk goed gedaan! De kids krijgen straks van ons awards voor waar ze goed in waren, zoals de Dr Dolittle award voor een van de kids die super goed met dieren is. Ik heb van de kids de Great Advice award gekregen, super lief haha.

Zometeen de kids dus uitzwaaien, enkele kids blijven overigens hier. En ja.. Vanavond eindelijk weer een keer op stap :-) Ben trouwens ook heel blij dat mijn vriendinnen festivaltickets voor me gekocht hebben voor als ik terug ben: Thanks guys. Heerlijke manier om de jetlag er uit te halen haha.

Nou mensen, feest lekker door na die enorme overwinning! Laten we hopen dat ons oranje team zo blijft spelen. Ik blijf hier nog wel even doorwerken, dus tot schrijfs!


Liefs

  • 14 Juni 2014 - 17:19

    Kimberly:

    TOPPER! Enjoy!

  • 15 Juni 2014 - 10:49

    Joep:

    hoi lieske
    je meegaandverslag gelezen
    leuk omte lezen dat het je zoveel voldoening geeft
    de fotos en de briefjes zijn koel
    op naar de volgende groep
    neem je rust enbewaar de samenwerking
    het is geven en nemen
    veel plezier verder en tothorens weer
    joho kus

  • 15 Juni 2014 - 10:51

    Annelieswinkelmolen:

    Zondagmorgen hier.heb met plezier jou brief gelezen.Wij zijn erg blij dat je zo goed met de kids kunt omgaan.Wat zul je veel verschillende karakters meemaken. Lieske pas goed op je zelf en neem op tijd je rust.Heel veel liefs Omaxxx

  • 18 Juni 2014 - 13:07

    Anita:

    Leuke verhalen weer Lize! Wat een avonturen! En leuk ook die foto's, krijgen we een beetje een indruk van hoe het daar is! Genieten meid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lize

- Studente Pedagogiek - 22 jaar -I don't need a ring around my finger to make me feel complete - Levensgenieter - Dromer - Boekenworm - Nerd

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 6612

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 07 Augustus 2014

Summercamp!

Landen bezocht: