Vanuit mijn nieuwe bed in Camp Illahaw! - Reisverslag uit Saint Cloud, Verenigde Staten van Lize - WaarBenJij.nu Vanuit mijn nieuwe bed in Camp Illahaw! - Reisverslag uit Saint Cloud, Verenigde Staten van Lize - WaarBenJij.nu

Vanuit mijn nieuwe bed in Camp Illahaw!

Door: Lize

Blijf op de hoogte en volg Lize

29 Mei 2014 | Verenigde Staten, Saint Cloud

Haidieho vriendjes en vriendinnetjes in Nederland!

Momenteel ben ik al 24 uur wakker maar wilde ik voor het slapen gaan tóch nog even op papier zetten hoe geweldig mijn avontuur hier in de States begonnen is.
Mijn moeder, opa en oma zijn me gaan afzetten op Schiphol. Dat was wel emotioneel, ga iedereen ook zo erg missen! Ik wil trouwens iedereen ook super bedanken voor de hele lieve berichten die ik heb gehad! Blij dat ik mn vrienden allemaal nog heb gezien voor ik ging :)
Eenmaal alleen na het inchecken maakte ik al vrij snel vrienden die me hielpen met dingen die ik niet wist. Zo hadden we uiteindelijk in het vliegtuig naar Philadelphia een groepje Nederlanders wat erg gezellig was en hebben hun mij op eenmaal in Amerika nog de laatste tips gegeven. Toen ik opsteeg in Schiphol beleefde ik echt een extase momentje: Ik voelde zóveel van mijn schouders afvallen!! Eindelijk doelen behaald die ik echt persé wilde bereiken. Voelde me echt dolgelukkig. Nu nog steeds!! Eenmaal in Philadelphia ging alles super, ik moest daar overstappen naar Orlando. De cultuurshock was wel echt enorm voor me! Als je hier bent zie je eigenlijk pas echt in hoe 'nep' de Amerikanen zijn en dat hun cultuur die je half via TV mee krijgt in het echt nog veel erger is in positieve zin. Ze zijn super behulpzaam en erg vriendelijk, alhoewel het wel oppervlakkig blijft.

Maargoed, ik wil gaan slapen dus ik houd het kort: Eenmaal in Orlando wachtte de rest van mijn team me al op omdat ik de laatste was die aan zou komen en zijn we door een taxi busje naar het camp gebracht. Ik heb de hele weg er heen met open mond gezeten: Het lijkt echt alsof ik in een film ben belandt. Het is hier PRACHTIG!! Midden in een natuurreservaat, back to basic want de douches werken amper en het water stinkt heel erg. De spinnen zijn even groot als vogelspinnen en de kikkers springen hier naast mijn stapelbed rond op de grond!! Net als in de films over summercamps alleen dan nog beter. Ik vind het heerlijk!!

Morgen krijgen we de eerste training en kan goed opschieten met iedereen tot nu toe, leuke mensen! Ik ga slapen, schrijf van de week wel even een uitgebreid verslag ipv snelsnelsnel zoals nu en upload ik wat foto's!

Heel veel liefs vanuit Saint Cloud, Florida

Lize

  • 29 Mei 2014 - 04:05

    Mary-Ann:

    Ik wens je 'n hele fijne tijd daar in dat verre Amerika. Florida is erg mooi. Blijf alert en om je heen kijken, het zijn toch Amerikanen die daar wonen en die zijn niet te vertrouwen meiske. Maar.......geniet zo veel je kan van deze nieuwe weg in je leven. Dikke kus en knuffel van Tante Hanny.

  • 29 Mei 2014 - 08:52

    Tanja Jeroen En Kids:

    Leuk om te lezen dat je een goede reis hebt gehad! Veel plezier en succes! Geniet en blijf alert. X

  • 29 Mei 2014 - 09:32

    Rob Vermeulen:

    Veel plezier hoor Lize! Ze zijn trouwens over het algemeen prima te vertrouwen hoor :). Wel oppervlakkig, misschien, maar daar prik je dan maar doorheen. :)

    x

  • 29 Mei 2014 - 09:59

    Joep Dings:

    goedemorgen lieske fijn dat het zo goed gegaan heeft
    positieve indrukken
    hartstikke leuk
    kus opa en
    oma
    succes verder joho

  • 29 Mei 2014 - 10:42

    Jannie Boer:

    Hey lize, wat een prachtige reis wat je nu maakt, die hele bijzondere levenservaring neemt niemand je af, Anita heeft zo drie maanden door 3 Nepal getrokken, en heeft het er nog vaak over!! Succes meid, en geniet van de cultuur en alles wat op je pad komt. Gr Perry, Jannie en Anita.

  • 29 Mei 2014 - 11:14

    Liesbeth:

    Klinkt goed lize, open minded he over de amerikanen er zijn namelijk net zoveel oppervlakkige nederlanders als amerikanen! Ik heb 10 jaar na terugkeer namelijk nog steeds hele goede vrienden aan over gehouden!! Geniet en have fun en de vriendelijkheid voelt nep maar misschien zijn wij wel vergeten hoe belangrijk service is!!

  • 29 Mei 2014 - 19:35

    Corrie:

    Goed om te horen dat de reis goed is verlopen.
    Veel succes en plezier.
    Liefs sjaak en corrie

  • 31 Mei 2014 - 01:29

    Aloyse:

    Heerlijk voor je om zo te starten, ontzettend veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lize

- Studente Pedagogiek - 22 jaar -I don't need a ring around my finger to make me feel complete - Levensgenieter - Dromer - Boekenworm - Nerd

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 6614

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 07 Augustus 2014

Summercamp!

Landen bezocht: