New York here I come! - Reisverslag uit Holopaw, Verenigde Staten van Lize - WaarBenJij.nu New York here I come! - Reisverslag uit Holopaw, Verenigde Staten van Lize - WaarBenJij.nu

New York here I come!

Door: Lize

Blijf op de hoogte en volg Lize

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Holopaw

Ik leef er zó naartoe: Over 8 dagen en een paar uur ben ik onderweg naar New York city!

Ik heb alvast een paar dingen geboekt, zoals de uitgebreide 'Ground Zero tour' om het monument van 9/11 te zien en het museum en een 3 uur durende boottrip die om heel New York heen gaat. Kan in mijn eentje lekker mijn eigen plan trekken, zonnebaden op de boot en die machtige stad aanschouwen met muziek in mijn oren en een cocktail in mijn hand, dat lijkt me wel wat! Ik ben al helemaal weg aan het dromen maar de realiteit is natuurlijk dat we nog een paar dagen hier moeten werken tot het zo ver is.
Ik heb het zomerkamp zo leuk gevonden en heb super veel plezier gehad met de kinderen maar ben nu wel echt toe aan 'vakantie' en mijn eigen plan trekken.

Deze week komen enkele kinderen die er eerder deze zomer waren terug en dat is wel echt heel leuk, in totaal komen er zo'n 35. We gaan een heleboel extra activiteiten plannen dus daar heb ik best veel zin in en zo gaat de week natuurlijk ook veel sneller! Ik hoef geen nachtdienst meer te doen dus ik zit ook de laatste week op de dagdienst. Lekker werken van 08.00 tot 17.00, is zo voorbij! Mijn biologische klok is hier zo precies geworden, hoef geen wekker meer te zetten ik word standaard rond 7.15 wakker. Erg fijn maar anderzijds ook heel irritant als ik al eens kan uitslapen, wat zeldzaam is.
De kinderen deze week vond ik persoonlijk echt heel erg leuk alhoewel sommigen er meer moeite mee hadden. We hadden deze week alles in het werk gesteld om er een 'Harry Potter' week van te maken waarin we Zwerkbal hebben gespeeld en andere mooie dingen uit de films/boeken. Super leuk! Hebben heel veel lol gehad en heb met enkele kinderen een hele sterke band opgebouwd deze week, vond het heel moeilijk toen ik ze vanochtend terug moest geven aan de ouders haha.
Aanstaande woensdag hebben ik en twee collega's vrij en we gaan naar het Kennedy Space Centre!! Daar willen ik en Duncan heel graag heen, dat gaat zo gaaf worden!

Verder is er buiten het werk om natuurlijk ook veel gebeurd. Ik ben in mijn hoofd elke dag bij de slachtoffers en nabestaanden van MH17 geweest. Zo verschrikkelijk erg en zo kom je er ook achter dat je zelf ook iemand 'gekend' hebt. Één van mijn beste vriendinnen whatsappte me dat de vrouw van de Indonesische snackbar een straat van mijn huis af ook in het vliegtuig zat, daar gingen we samen al een paar jaar maiskoeken halen. Schrok echt enorm! Hoorde van andere vrienden en familie dat ze allemaal mensen kennen die weer mensen kennen die in 't vliegtuig zaten. Nu er meer details naar buiten komen snijdt zoiets echt door je hele ziel heen. Als ik hoor hoe er op de rampplek wordt omgegaan met de hele situatie dan draait mijn maag een paar keer om en voel ik me heel erg kwaad. Onrechtvaardigheid is één van de dingen waar ik het allerslechtste tegen kan. Had graag gewild dat ik in Nederland was nu met alles maar ik ga als ik weer terug ben zeker even een kaarsje brengen naar de snackbar met een briefje erbij. Niet onder woorden te brengen gewoon!

Daarnaast zijn er natuurlijk nog twee andere vliegrampen geweest en is er hier in Amerika een SWAT-team uitgetrokken voor een lijnvliegtuig vanwege een bom-dreiging door een persoon. Ik moet eerlijk toegeven dat het me vrij nerveus maakt, al die berichten. En daar ben ik niet de enige in, we smoezen er allemaal over hier. Ik hoop uit het diepste van mijn hart dat ik over twee weken in de armen van mijn lieve familie en vrienden kan vallen, weet nu al dat ik de ogen uit mijn kop sta te janken als ik ze zie op Schiphol haha, kan echt niet wachten hoor!

Verder is in de groep nog steeds alles relaxed, we leven allemaal wel echt heel erg naar het einde van aanstaande week toe hoor. Iedereen heeft zo ontzettend hard gewerkt deze zomer, we zijn allemaal heel erg toe aan ontspanning! Gisteren zijn we even lekker gaan uit eten, dus dat was fijn om even weg te zijn. Na één wijntje voelde ik me al een beetje aangeschoten, zo moe was ik. Rond een uur of 9 wilde de meesten waaronder ik dan ook al naar huis omdat we zo uitgeput zijn.

Mijn zusje en moeder waren ook jarig deze week en daar had ik me al op voorbereid! Heb cadeau's via internet verstuurd en de kinderen hier 'Happy birthday' laten zingen voor ze :-) Baalde echt dat ik niet thuis was met hun verjaardag maar ik heb het zo goed mogelijk op proberen te lossen! Dat was ook meteen de eerste dag dat ik écht heimwee had naar huis. Na het skypen met mijn familie en enkele vrienden, horen dat de fam lekker bij elkaar is etc.. Dat maakte me wel even slikken!
Ik ga de mensen die ik hier heb leren kennen wel heel erg missen! Heb gelukkig nu wel adresjes in Amerika waar ik naar terug kan keren en ik ben zeker van plan iedereen een keertje op te zoeken. Sommige van mijn nieuwe vrienden hier vertrouw ik heel erg maar ik heb me ook enorm gestoort aan sommige mensen.Enkelen zijn hier vreemdgegaan, zucht. Ieder zijn eigen leven, hoor ik je al denken maar toch. Ze hebben iemand thuiszitten en zo'n soort verraad komt er bij mij echt niet in wat je excuus ook moge zijn. Ik zie ze wel als vrienden maar door dat soort acties zal ik mensen die dat doen nooit in mijn eigen circle of trust toelaten, walg echt van dat soort gedrag. Natuurlijk is niks zwart/wit en kan je iemand er niet voor haten omdat diegene ook een hele boel goede en leuke dingen heeft maar ik weet niet.. Zoiets geeft me altijd een naar gevoel. Ik vind het persoonlijk zelf een zeer onzuivere handeling. Niemand is perfect en nee, ik ook niet. Integendeel. Maar dat soort acties vind ik iets totaal anders dan alleen een onperfect mens zijn. Maar goed, stoor me er aan maar het is verder niet mijn probleem uiteraard. En ik ga niet schrijven dat alles zo perfect is want niets is perfect :-)

Als ik terug thuis ben wil ik kijken of ik misschien volgend jaar ook weg kan. Zal wel niet zo lang zijn als nu maar misschien voor een paar weken. Een au-pair programma of vrijwilligerswerk in Azië of Afrika. Heb genoeg tijd om daar voor te sparen :-) Vind het reizen echt heerlijk! En wat heb ik hier een ervaringen opgedaan, echt geweldig. Dat smaakt echt naar meer!

In New York ga ik ook meeten met één van mijn vrienden van hier die één dag voor mij vliegt, gaan samen nog een paar uurtjes door New York slenteren en deze zomer evalueren met zijn tweetjes. Heel gezellig :-)

Ja ja.. Alweer bijna tijd om naar huis te gaan! Deze week ga ik nog even extra proberen te genieten met de kinderen en dan op naar mijn nieuwe avontuur. Eens zien of the Big Apple net zo cool is als mijn stadje Eindhoven ;-)

Zie jullie over een kleine twee weken!

Liefs!!

  • 26 Juli 2014 - 21:53

    Marleentje:

    Wat heb ik met plezier je updates gelezen mop! Ook al was je een klasgenootje van me, jij bent in mijn hartje gaan zitten. Je hebt er goed aan gedaan om naar Amerika te gaan! Zoveel plezier lees ik uit ke verhalen

  • 27 Juli 2014 - 16:19

    Aloyse:

    Ha, die Lize,
    heerlijk om je reiservaring te lezen!
    triest, natuurlijk dat mensen iets of iemand ontvluchten, maar ook dat kan voor die mensen bevrijdend werken achteraf!
    de ervaringen met anderen doet je dan aan je eigen doelstellingen denken en daar eventueel iets mee te doen!
    ook kan ik me voorstellen dat je weer blij bent om naar huis te keren.
    hoop je snel te zien! Welkomstfeestje?
    liefs en geniet!

  • 28 Juli 2014 - 10:04

    Annelieswinkelmolen:

    hoy Lieske,Wat kun je toch heerlijk schrijven,ben erg trots op jou, over je instelling je doorzetting en vooral ook je liefde voor de kinderen.Ik hoop dat je nog een fijne week hebt daar en dan naarNewYork.Pas goed op jezelf .Heel veel plezier en geniet. Veel liefs van oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lize

- Studente Pedagogiek - 22 jaar -I don't need a ring around my finger to make me feel complete - Levensgenieter - Dromer - Boekenworm - Nerd

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 6602

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 07 Augustus 2014

Summercamp!

Landen bezocht: