There's no shadow without the sun - Reisverslag uit Holopaw, Verenigde Staten van Lize - WaarBenJij.nu There's no shadow without the sun - Reisverslag uit Holopaw, Verenigde Staten van Lize - WaarBenJij.nu

There's no shadow without the sun

Door: Lize

Blijf op de hoogte en volg Lize

19 Juni 2014 | Verenigde Staten, Holopaw

Zo, wat een ervaringen hier.
Zaterdag zijn we gaan stappen. Sommigen zijn nog geen 21, maar na wat aandringen mochten ze met ons de nachtclubs en bars binnen met een bandje waardoor ze geen alcohol konden krijgen. Bij alles wat ik hier mee maak heb ik het idee dat ik in een film ben, veel dingen zijn herkenbaar van wat je op televisie over de VS ziet. Heerlijk gevoel in ieder geval! De eerste bar waar we heen gingen was een salsa bar, jeej! Ik hou van salsa dansen, super leuk! Ik en een paar anderen werden al vrij snel ten dans gevraagd, wat een beleefdheid van de mannen hier zeg! Ze zitten niet aan je, zijn beleefd en straight to the point. Dat mag ik wel, die slappe openingszinnen met een hoop gezever is echt om moe van te worden af en toe. Gezellig gekletst en ik ben op zoek gegaan naar Amerikanen met wie ik een praatje kon maken, vind het altijd heerlijk om met onbekende mensen te ouwehoeren zeker in een vreemd land. En ja, geheel zonder bijbedoelingen. Op een gegeven moment kwam ik een paar Duitsers uit Düsseldorf tegen, meteen een teken van herkenning want ze gingen vaak winkelen in Roermond, dus lekker Duits gekletst met ze. Heerlijk zo in vreemde talen praten. De portier van de bar vond mijn accent schijnbaar hilarisch en riep zijn maten erbij om me Bob Marley te laten zeggen, snap het nog steeds niet maar hun hadden de grootste lol haha. Heerlijke avond in ieder geval! En echt heerlijk gedanst, die mannen hier weten wel hoe ze moeten dansen zeg! Super gaaf! De drankjes bleven maar komen want het kost hier allemaal geen drol. Nadat we naar een paar andere nachtclubs zijn geweest en heel wat gesprekken verder op een gegeven moment maar even gaan zitten. Iedereen had het super naar zijn zin gehad en ik heb Ben, één van mijn collega's een beetje leren dansen. Nadat hij de basis stapjes door had ging hij zelf los, prachtig om te zien haha. Lekkere diepe gesprekken gehad met zijn alle na wat drankjes, kortom: een super avond.
Over gesprekken met vreemden aanknopen gesproken, ik leer hier ook al wel de schaduw kanten van de VS gesproken. Nadat ik naar de Walmart was geweest zag ik een bejaarde vrouw buiten op het bankje zitten en kon het niet laten om met haar een gesprek aan te knopen. Ze bleek 23 jaar politie agente te zijn geweest, maar na haar man's dood toen ze beide met pensioen waren kon ze niet rondkomen van haar pensioen dus werkt ze nu weer bij de Walmart. Kon mijn oren niet geloven, zo onrechtvaardig! Ze vertelde me veel over de zorgverzekering hier en over haar werk bij de politie. Heel intrigerend allemaal, omdat het zo anders werkt dan bij ons. Ze is gek op New York en heeft me daarom ook tips gegeven over mijn trip daarheen omdat ik daar toch als meisje alleen naar toe ga. Schijnt niet altijd even veilig te zijn dus ze heeft me tips gegeven waar ik het beste naar toe kan gaan en waar juist niet. Heb haar advies hartelijk aangenomen en toen kwam haar taxi aan, ze moest gaan. Weer wat opgestoken zo van iemand :) Altijd leuk hoe je dingen te weten komt van volslagen onbekenden, je leert zo stiekem best wel veel soms.

Met de kids is alles okay, we hebben deze week wel echt een mindere groep dan vorige week. De kinderen zijn niet zo geïnteresseerd in het hier zijn en zijn meer introvert dan de vorige groep. Mét één kamper zijn moeder en grootouders heb ik lang gesproken, zijn grootvader was een psycholoog en ze hebben 10 jaar in Saoedi Arabië gewoond. Wauw, wat een verhalen allemaal. Ben altijd al geïnteresseerd in de belevenissen van andere mensen, maar deze in het bijzonder. Ze vertelden me hoe het leven op de Amerikaanse basis daar was.
Met het wandelen met de kids moeten we veel vertellen over de natuur hier, daar heb ik nog wel moeite mee. Hoewel mijn Engels zo goed als vloeiend gaat, weet ik vrij weinig planten- en bomennamen etc. Na een tijdje wandelen zag ik in de verte iets over het pad waggelen. Bleek een baby alligator te zijn! Wij met zijn allen erachteraan haha, tot ie ging blazen en stil bleef waggelen met zijn staart. Hij voelde zich bedreigd, ook wel logisch haha dus hebben hem verder met rust gelaten. Toen kwamen we mensen van de ranch tegen die met de tourbus aan het rijden waren en wij mochten instappen en de kids hebben een gratis ritje gehad door de jungle. Super tof! Was dus heel geslaagd :)
Één van de kids hier springt er heel erg uit, Alec, súper intelligent en bijdehand ventje. Hij laat ons geregeld met onze mond vol tanden staan en dat gebeurd bij mij echt niet snel haha, hij verwonderd me enorm.

Mijn bazin, Rose, en Caroline trekken steeds meer met elkaar op. De groep is nog steeds één maar wij met zijn drieën klikken ontzettend goed. We hebben met zijn drietjes een auto gehuurd zodat we elke avond iets leuks kunnen doen. Naar het strand geweest, bios gepakt, uit eten, noem maar op. Heerlijk :-) Kan me de laatste keer gezond eten niet eens meer herinneren maar laten we het maar op een Nederlandse maaltijd thuis houden haha, ongelooflijk. Vandaag voordat we naar de bios gingen zagen we een Ben&Jerry's ijscowinkel.. Ohmygod!! We mochten zelfs eerst de verschillende soorten proeven voor we een ijsco kozen, ongelooflijk zo lekker haha. Je krijgt hier altijd hele grote porties, dus dat was echt genieten.

Verder nog niet echt heimwee eigenlijk. Heb hier veel te doen en heb het ontzettend druk met de kinderen. Soms verlang ik wel eventjes naar huis, lekker in de vertrouwde omgeving. Maar ik ben ook echt van de avonturen en het ontdekken, dus het is allemaal nog prima te doen hier.
De natuur hier blijft me verbazen, het is zo mooi in Florida :-) Wat me wel teleurstelde is dat ik dacht dat de hemel hier 's nachts net zo helder was als in Canada toen ik daar was in de middelbare schooltijd maar dat valt vies tegen. Ik denk dat Nederland zelfs meer helder is soms dan hier. Ik kijk graag sterren, dus dat is een béétje een bummer. Maar voor de rest alleen maar awesomeness hier :)

Cheers from Florida!

  • 19 Juni 2014 - 11:42

    Aloyse:

    Ha, die Lize,
    leuk verslag, heerlijk om te lezen, dat je je vermaakt en veel ervaring opdoet!
    Blijf ervan genieten. Ze hebben toch wel ergens een vers visje mer wat verse groente voor jou? Anders maak jezelf een lekker andijviestamppotje!!
    met Jan gaat het steeds beter, is gisteren al wat achter de vleugel gaan zitten en wat riedels weggegeven! Het kost wat tijd, maar alles komt goed!

    Jean zal blij zijn, als dit schooljaar erop zit, zal volgend jaar ertegenaan moeten, wil hij niet teveel tijd verliezen, maar ja, hij is nog jong! Komt tijd, komt raad, dat weet jij als geen ander!
    dus toch maar de geplande tijd terug...al is het maar om een gezonde maaltijd te verorberen!
    geniet verder, tot schrijfs.
    liefs, fam. GrUUT

  • 19 Juni 2014 - 14:26

    Mary-Ann:

    Met veel plezier lees ik je verhalen en zal je ook op deze manier blijven volgen.
    Ga door op de ingeslagen weg en blijf genieten en leren en nieuwe ervaringen opdoen.
    Liefs en 'n knuffel van mij.

  • 19 Juni 2014 - 14:56

    Jdings:

    hoi lieske net terug uit nijmegen
    alles oke
    zijn nog even bij bert en loes geweest in arnhem moest vele groeten doen
    mooi lang verslag harstikke leuk om te lezen
    fijn dat het goed gaat nu al drie weken eropzitten
    wat gaat de tijd snel he
    groetjes en knuffel
    geniet maar oke
    opa

  • 19 Juni 2014 - 15:03

    AnneliesWinkelmolen:

    lieve Lize; Wat een prachtig verslag.Blijf genieten van het land,mensen,kinderen,en verhalen.Wij kijken uit naar je volgende verhaal. heel veel liefs uit Hoogeloon!Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lize

- Studente Pedagogiek - 22 jaar -I don't need a ring around my finger to make me feel complete - Levensgenieter - Dromer - Boekenworm - Nerd

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 6600

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 07 Augustus 2014

Summercamp!

Landen bezocht: