Zen - Reisverslag uit Saint Cloud, Verenigde Staten van Lize - WaarBenJij.nu Zen - Reisverslag uit Saint Cloud, Verenigde Staten van Lize - WaarBenJij.nu

Zen

Door: Lize

Blijf op de hoogte en volg Lize

30 Mei 2014 | Verenigde Staten, Saint Cloud

Zen in Florida.. Totally :-) Mijn reisverslag deze keer geschreven onder een palmboom om 09.00 met 28 graden already..

Gisteren de omgeving hier verkend, wauw.. Het is hier zó mooi! Nog geen sprankje heimwee te vinden. In de meertjes zwemmen krokodillen maar zij zijn banger voor ons dan andersom. De bordjes 'Do not feed the crocodiles' maken me aan het lachen, ik ben echt helemaal in een andere wereld beland. Een enorme krekel met prachtige kleuren op mijn arm gehad (Heb de foto's geüpload die kan je vinden hier links van het verslag onder 'foto's) en wilde blueberries gegeten die een Amerikaans meisje tijdens het paardrijden heeft geplukt.
Over paardrijden gesproken, we hebben onze eigen ranch en ik ga het ein-de-lijk leren! Altijd al graag willen paardrijden, het heeft iets magisch vind ik. Ik ben al erg close met sommige mensen waaronder Caroline, een super leuke meid uit Zweden die de paarden mee verzorgt hier. Zij gaat me alles leren over de paarden waaronder het rijden en de verzorging, zodat ik over een paar weken lekker te paard mee de wildernis in kan, over de prachtige vlaktes kan rijden en door rivieren kan te paard.

Het meest fijne aan het hier zijn vind ik dat iedereen hier zo puur is. Niemand is prestatie gericht, iedereen is lekker gewoon mens. De meeste hebben al heel wat reiservaringen erop zitten en iedereen is spiritueel ingesteld. Niet in de zweverige zin van het woord, maar wereldgericht. Iets waar mijn 'geloof' ook op gebaseerd is. Het is dus een verademing om omgeven te zijn door mensen met wie ik zo op één level lig, die fantastische verhalen te vertellen hebben waar ik veel van kan leren en om zoveel te delen. Dat maakt dat we al vrij snel erg close aan het worden zijn. Iedereen van ons heeft een bepaalde 'bottom' geraakt en is daardoor in gaan zien hoe belangrijk het eigenlijk is om gewoon.. Te léven :-) Ik vond het heel grappig dat onze bazin Rose gisteren vertelde dat ze vroeger veel belemmeringen ondervond door haar denkwijze bij heel wat mensen. Zij is zelf Turks en is 5 jaar geleden in haar eentje hier naartoe verhuisd, ze woont hier alleen met haar kat in de middle of nowhere en is constant bezig met het helpen om kinderen dichter bij de natuur te vinden. Hoe geweldig is dat! Ik heb veel bewondering voor haar. Ik heb gisteren avond met haar en Caroline lang buiten gezeten, wijntjes drinken en gepraat over de zin van het leven in de breedste zin van het woord. Wat een herkenning in alles wat deze mensen hier denken en uitwerken in hun doen en laten!
Het grappige is dat ik voor ik vloog erg bang was voor het onbekende, het zomaar dóen.. In mijn eentje naar Amerika. Maar nu ik er eenmaal ben en mijn droom aan het volgen ben is mijn pad voor mij alleen maar meer helder geworden en mijn reislust groeit met de dag om de hele wereld te gaan zien. Maar, Florida zelf is een goed begin!
Ik geniet hier echt met volle overtuiging en voel me een ontzettend gelukkig mens, vrij als een vogel en alles in balans. Natuurlijk mis ik de mensen thuis wel, maar ik vind afstand relatief als het om liefde voor elkaar gaat in welke vorm dan ook.

Vandaag gaan we alle activiteiten oefenen die we met de kinderen hier gaan doen als zij arriveren. Er zou een groep uit Panema komen maar die hebben geannuleerd omdat zij ervoor hebben gekozen de World Cup in Brazzilië te gaan zien (Ik snap ze wel haha). Dat maakt dat de eerste groep kinderen nu pas op 8 juni komen en we nu de hele dag vrij zijn. We gaan nog naar Disney World, de dorpjes verkennen, naar de zee en vooral veel van de natuur zien hier. We krijgen onze eigen auto maar die is er pas over enkele weken dus huren we voorlopig de komende weken even een paar huurauto's. Kost hier echt niks, zo'n 25 euo per dag. Met de taal zelf heb ik totaal geen moeite, ik krijg veel complimentjes van mijn team over het niveau van mijn Engels en ik moet zeggen dat ik zelf ook wel verbaasd ben dat er amper een 'uh' tussen mijn zinnen zit.


Nou mensen.. Ik schrijf over een paar dagen weer :-)
Heeeeeel veel liefde vanuit Florida, doe waar jij je goed bij voelt en vooral: Volg je dromen!!!


XXX

  • 30 Mei 2014 - 15:14

    Annelies Dings:

    He Lieske,

    Goed om te horen dat je het zo ongelooflijk naar je zin hebt. Ik zei je toch 'wordt een geweldige tijd voor je'. Fijn dat de mensen om je heen gelijkgestemd zijn en nu je lekker voorbereiden op de kinderen!
    Ben wel jaloers op je temidden van zulke prachtige natuur!! enne.. dat paardrijden is ook gaaf alleen is voor mij met m'n allergie voor paarden (hoe kom ik eraan) niet te doen. Helaas maar ik denk dat het een super gevoel van vrijheid geeft om lekker op een paard door de natuur te sjokken!

    Heel veel liefs en vooral genieten!!

    Kus mama

  • 30 Mei 2014 - 16:00

    Kimberly:

    Lize! Wauw wat klinkt dit top!! Geniet ervan chick xxx

  • 30 Mei 2014 - 16:33

    Jdings:

    hoi lieske mooi verslag met genoegen gelezen kus

  • 30 Mei 2014 - 16:41

    Annelies Winkelmolen:

    Hoy Lieske ben blij dat je zo goed in je vel zit!!!met bewondering je verslag gelezen wat een ervaring.heel veel liefs uit hoogeloon dikke kus Oma

  • 08 Juni 2014 - 13:29

    Sanne:

    Hee Lize,

    Ik lees nu pas je reisverslagen! Andere keren heb ik die niet gezien op facebook :o

    Maar wat een mooi verhaal zeg, geweldige ervaring moet het zijn! Back to the nautre.

    Geniet met volle teugen, je heb het verdiend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lize

- Studente Pedagogiek - 22 jaar -I don't need a ring around my finger to make me feel complete - Levensgenieter - Dromer - Boekenworm - Nerd

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 6590

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 07 Augustus 2014

Summercamp!

Landen bezocht: